Food Evolution - Cum decidem cum să ne hrănim?

Categoria: Conferinte si Dezbateri

Parteneri:
AgroBiotechRom Editura Humanitas European Biotechnology Week

Unde: Libraria Humanitas de la Cismigiu (vezi harta)

Bd. Elisabeta nr. 38
Bucuresti

Joi 28 sep, 19:00 - 20:30

Puţine teme pot declanşa dezbateri atît de aprinse ca ingineria genetică. Profitînd de lipsa de educaţie ştiinţifică a publicului, presa tabloidă şi filmele de serie B au creat o adevărată psihoză în jurul acestui subiect, noţiuni precum "mutant" sau "clonă" căpătînd o aură sinistră. Într-adevăr, este mai uşor să însăminţezi frică, decît ştiinţă.

"Food Evolution", în regia lui Scott Hamilton Kennedy (nominalizat la Premiul Oscar pentru documentarul The Garden) şi avîndu-l drept prezentator pe Neil deGrasse Tyson, face apel la ştiinţă şi pune în discuţie ideile preconcepute despre organismele modificate genetic.

În documentar, experţi, activişti, cercetători şi fermieri îşi găsesc locul în dezbatere în încercarea de a face lumină într-un domeniu în care se împletesc ştiinţa şi ideologia, politica şi afacerile.

"Cînd rezultatele sînt reproductibile şi validate - acesta este adevărul obiectiv, ştiinţific. Acesta este tipul de adevăr pe care oamenii ar trebui să-şi bazeze legislaţia. Atunci cînd legile nu mai sînt ancorate în adevăruri obiective, este începutul sfîrşitului pentru democraţia informată." - Neil deGrasse Tyson

Lansat pe 23 iunie în Statele Unite, documentarul a fost remarcat pentru corectitudine şi echilibru. "Pe un ton echilibrat, respectînd oponenţii, dar insistînd pe dovezi, 'Food Evolution' enunţă un adevăr inconfortabil pentru fanii bio: într-o lume în căutare disperată de hrană sigură şi sustenabilă, organismele modificate genetic se pot dovedi o forţă a binelui" (The New York Times)

Cu ocazia European Biotech Week, veţi avea posibilitatea să vedeţi documentarul Food Evolution şi să purtaţi o discuţie prin Skype cu scenaristul şi producătorul lui, Trace Sheehan.

Proiecţia filmului va fi urmată de o dezbatere la care va participa Dr. Frank Shotkoski, specializat în managementul proiectelor de biotehnologie, în dialog cu Corina Negrea, jurnalist de ştiinţă la Radio România Cultural.

Cu o experienţă de peste 25 de ani în aplicarea biotehnologiilor atît în medicină cît şi în agricultură, Frank a condus pînă de curînd Agriculture Biotechnology Support Project II de la Cornell University, proiect ce a sprijinit dezvoltarea şi comercializarea, în condiţii de siguranţă şi eficacitate, a culturilor agricole îmbunătăţite prin inginerie genetică.

Înainte de a se concentra pe aplicaţiile agricole ale biotehnologiilor, Dr. Shotkoski a lucrat ca cercetător în cadrul Departamentului de Genetică Medicală a Universităţii din Washington unde a studiat folosirea terapiilor genetice pentru tratamentul diferitelor boli hematopoietice ca anemia falciformă sau beta talasemia.

Corina a absolvit Facultatea de Chimie-Fizică la Universitatea din Bucureşti, iar din 1995 este redactor la Radio România Cultural. Are o experienţă de peste douăzeci de ani în jurnalismul de ştiinţă şi a realizat mii de interviuri cu cercetători români şi străini. Din 1998, este corespondentul Radio România la Stockholm la „Săptămîna Nobel". A fost bursieră a cîtorva dintre cele mai prestigioase instituţii, universităţi şi programe de pregătire dedicate jurnaliştilor de ştiinţă din lume: EICOS – Martinsried, Germania; Knight Fellowships – Stanford University, SUA; FACS – Caltech, Pasadena, SUA etc.

Informaţii importante:

Discuţiile vor avea loc în engleză.

Intrarea este libera, dar  se va face insa in limita locurilor disponibile si locatia isi rezerva drepturile de a opri intrarea spectatorilor pentru a asigura siguranta desfasurarii evenimentului.